Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12494/9906
Exportar a:
Title: Conciencia moral ambiental: pertinencia de una mediación escolar
Environmental Moral Conscience: Relevance of School Mediation
Author: Sánchez, Henry
Balaguera-Dávila, Carlos
Resume: Artículo derivado de la investigación “Conciencia moral ambiental desde el colegio: transformando actitudes para la sustentabilidad”, realizada en el 2012 en la Universidad del Tolima. En esta investigación se pretende evidenciar la necesidad social latente de contar con individuos conscientes y comprometidos con el desarrollo sostenible, y dirige los esfuerzos de la enseñanza a la búsqueda de estrategias coherentes. Al respecto, la educación ambiental se encarga de aspectos cognitivos y prácticos, pero presenta escasos resultados en el cambio de actitudes, valores y conductas sustentables. Para que estos elementos se integren efectivamente a la autonomía del individuo, se plantea relacionarlos de manera integral a su desarrollo moral y actitudinal. Para tal efecto, se propone en este estudio la aplicación de mediaciones y la implementación de una prueba piloto que permita verificar los resultados de la intervención.
Paper derived from research “Environmental Moral Conscience from School: Transforming Attitudes for Sustainability”, held in 2012 at the Universidad del Tolima. This research aims to show the latent social need to have conscious individuals committed with sustainable development, and directs the efforts of education at the search for coherent strategies. In this regard, environmental education is responsible for cognitive and practical aspects, but shows little effect in changing attitudes, values and sustainable behaviors. For these elements to effectively integrate into the individual’s autonomy, it is proposed to integrally relate them to their moral and attitudinal development. To this end, this study proposes the application of mediations and the implementation of a pilot test in place to confirm the results of the intervention.
Type: info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Other Identifiers: https://revistas.ucc.edu.co/index.php/ra/article/view/89
Full text: Rastros Rostros; Vol 14 No 28 (2012)
Rastros Rostros; Vol. 14 Núm. 28 (2012)
Rastros Rostros; v. 14 n. 28 (2012)
2382-4921
0124-406X
Appears in Collections:Rastros Rostros

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.