Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12494/35212
Exportar a:
Title: La iconografía de las mujeres colombianas en los textos escolares
Women’s Iconography in Colombian Textbooks
Author: Orrego, Gloria Amparo; Universidad de Santander UDES
Castro Neira, Jairo; Universidad Cooperativa de Colombia
Nieves, Marlen María; Universidad Cooperativa de Colombia
Keywords: school textbook
ield of research
names
llustrations
image
textos escolares
campo de investigación
denominaciones
ilustraciones
imagen
Resume: La obra tiene como objetivo observar en los textos escolares la relación entre los logros de las mujeres colombianas para alcanzar la igualdad de género y la representación iconográfica dentro de las ilustraciones de textos escolares de Lengua Castellana de educación básica primaria y secundaria. La pregunta de investigación fue la siguiente: ¿Qué tratamiento se le da a la mujer en las ilustraciones de textos escolares de Lengua Castellana en básica primaria y secundaria, con relación a la igualdad de género? La metodología se basa en el método de análisis iconográfico presentado por Ramírez (2001).
This work aims to observe the relationship between the achievements of Colombian women in gender equality and their iconographic representation in the illustrations of Spanish Language textbooks for primary and secondary school. The research question was as follows: What treatment is given to women in the illustrations of Spanish Language textbooks for primary and secondary school in relation to gender equality? The methodology is based on the iconographic analysis method proposed by Ramírez (2001).
Type: Libro

Other Identifiers: https://ediciones.ucc.edu.co/index.php/ucc/catalog/book/157
(digital) 978-958-760-082-7
Full text: Ediciones Universidad Cooperativa de Colombia;
Ediciones Universidad Cooperativa de Colombia;
Appears in Collections:Investigación en Educación

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.