Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12494/34112
Exportar a:
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorRobayo Botiva, Diana María-
dc.date.accessioned2021-05-03T18:35:27Z-
dc.date.available2021-05-03T18:35:27Z-
dc.date.issued2021-04-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16925/gclc.17es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12494/34112-
dc.description.abstractIn the current context, e-commerce has improved significantly as consumers have increased online shopping in different sectors of the economy. Therefore, the term “e-commerce” is becoming increasingly well-known and relevant for conducting business transactions. In addition, the current context of the COVID-19 pandemic has contributed to the extreme growth of e-commerce, and in the long term it will be a vital part of companies to achieve a greater competitive advantage as it offers benefits to the end consumer. However, it is important to note that there will be technological and non-technological limitations that will affect its growth. Nevertheless, the advance of information and communication technologies (ICTS) will tend to correct these limitations, consolidating the generalized increase of e-commerce worldwide. Consequently, it is pertinent that students of economics, administrative and accounting sciences, engineering, among others, expand their knowledge in e-commerce and thus be at the forefront of the different issues surrounding the digital transformation in companies and the digital economy.es
dc.format.extent15 p.es
dc.publisherUniversidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Administración de Empresas, Villavicencioes
dc.subjectComercio electrónicoes
dc.subjectComercio electrónico locales
dc.subjectComercio electrónico móviles
dc.subjectComercio electrónico sociales
dc.subjectTipos de comercio electrónicoes
dc.subject.classificationADMes
dc.subject.otherE-commercees
dc.subject.otherLocal e-commercees
dc.subject.otherMobile e-commercees
dc.subject.otherSocial e-commercees
dc.subject.otherTypes of e-commercees
dc.titleBrief Current Context of the Types of Electronic Commerce in Colombiaes
dc.typeLecturas Críticases
dc.rights.licenseAtribuciónes
dc.publisher.departmentVillavicencioes
dc.publisher.programAdministración de Empresases
dc.description.tableOfContents1. Introduction. -- 2. Types of E-commerce. -- 3. Relative to the Size of E-commerce. -- 4. Other types of E-commerce. -- 5. Statistics E-commerce Colombia 2020. -- 6. Epilogue. -- 7. References.es
dc.creator.maildiana.robayo@campusucc.edu.coes
dc.identifier.bibliographicCitationRobayo-Botiva, D. M. (2021). Brief Current Context of the Types of Electronic Commerce in Colombia. (Generación de contenido impreso n.° 01). Ediciones Universidad Cooperativa de Colombia. Doi: https://doi.org/10.16925/gclc.17es
dc.rights.accessRightsopenAccesses
dc.source.bibliographicCitationAparicio, S. (2020, 22 de mayo). B2G: Cómo pequeñas startups pueden vender a Gobiernos. Forbes. https://forbes.co/2020/05/22/red-forbes/b2g-como-pequenas-startups-pueden-vender-a-gobiernos/es
dc.source.bibliographicCitationArrizabal Consulting. (2020, 24 de noviembre). La nueva comunicación en las organizaciones. https://arrizabalagauriarte.com/la-nueva-comunicacion-de-las-organizaciones-b2e/es
dc.source.bibliographicCitationBlackSip. (2020). Reporte de industria: el e-commerce en Colombia 2020. https://content.blacksip.com/ebook-reporte-de-industria-el-ecommerce-en-colombia-2020es
dc.source.bibliographicCitationCalle Arango, N. X. y Carmona Ochoa, J. E. (2019). Importancia del eCommerce en Colombia para competir en los mercados internacionales. Grupo Bancolombia. https://www.grupobancolombia.com/wps/portal/empresas/capital-inteligente/tendencias/tendencias-globales/importancia-ecommerce-colombia-comexes
dc.source.bibliographicCitationCámara Colombiana de Comercio Electrónico. (ccce). (2020, abril 20). Impacto del COVID-19 sobre el comercio electrónico en Colombia. MinTIC. https://colombiatic.mintic.gov.co/679/articles-151267_recurso_1.pdfes
dc.source.bibliographicCitationCommunications Regulation Commission. (CRC). (2017). El comercio electrónico en Colombia. CRC.es
dc.source.bibliographicCitationKemp, S. (2020, 1 de febrero). Digital 2020: Colombia. DataReportal. https://datareportal.com/reports/digital-2020-colombiaes
dc.source.bibliographicCitationLaudon, K. C. & Guercio Traver, C. (2017). E-commerce. Negocios, tecnología, sociedad. Pearson.es
dc.source.bibliographicCitationMinisterio de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones. (MinTIC). (2020, 27 de junio). La oferta del MinTIC para fortalecer a las mipyme colombianas. Sala de Prensa. https://www.mintic.gov.co/portal/inicio/Sala-de-Prensa/Noticias/145832:La-oferta-del-MinTIC-para-fortalecer-a-las-mipyme-colombianases
dc.source.bibliographicCitationFernández Requena, V. (2014, 14 de julio). Comunicación empresas B2E: ¿en qué consiste? Revista Digital INESEM. https://revistadigital.inesem.es/gestion-empresarial/comunicacion-b2e-en-la-direccion-de-personas/es
dc.source.bibliographicCitationNeira Marciales, L. (2020a, 23 de mayo). La mitad de las compras por comercio electrónico se realizan por medio del celular. La República. https://www.larepublica.co/empresas/la-mitad-de-las-compras-por-comercio-electronico-se-realizan-pormedio-del-celular-3009625es
dc.source.bibliographicCitationNeira Marciales, L. (2020b, 29 de septiembre). YouTube, Facebook e Instagram son las plataformas más utilizadas durante la pandemia. La República. https://www.larepublica.co/internet-economy/youtube-facebook-e-instagram-son-las-plataformas-mas-utilizadas-durante-la-pandemia-3052470es
dc.source.bibliographicCitationPortafolio. (2020, 5 de diciembre). Colombia lidera ventas de ‘e-commerce’ en la región durante el COVID. Portafolio. https://www.portafolio.co/negocios/colombia-lidera-ventas-de-e-commerce-en-la-region-durante-el-covid-540750es
dc.source.bibliographicCitationRevista Semana. (2020, 12 de junio). En un 73 por ciento creció el comercio electrónico durante cuarentena. Revista Semana. https://www.semana.com/nacion/articulo/coronavirus-en-un-73--crecio-el-comercio-electronico-durante-cuarentena/679062es
dc.source.bibliographicCitationRevista Semana. (2020, 14 de julio). Por cuarentena, Mercado Libre logra 5 millones de compradores nuevos. Revista Semana. https://www.semana.com/economia/articulo/cuarentena-mercado-libre-aumenta-compradores-en-5-millones/686316/es
dc.source.bibliographicCitationSchneider, G. P. (2017). Electronic Commerce. Cengage Learning.es
dc.source.bibliographicCitationSilva Murillo, R. (2009). Beneficios del comercio electrónico. Perpectivas, (24), 151-164. https://www.redalyc.org/pdf/4259/425942160008.pdfes
dc.source.bibliographicCitationValora Analitik. (2020, 26 de septiembre). Así es el ‘boom’ del ecommerce en tiempos de pandemia. https://www.valoraanalitik.com/2020/09/26/asi-es-el-boomdel-ecommerce-en-tiempos-de-pandemia/es
dc.source.bibliographicCitationVargas Rubio, P. A. (2020, 5 de abril). Comercio electrónico ha crecido más de 300% en Latinoamérica en la pandemia. La República. https://www.larepublica.co/globoeconomia/e-commerce-ha-crecido-mas-de-300-en-latinoamerica-en-medio- de-la-pandemia-3000424es
dc.source.bibliographicCitationVargas Vega, L. (2020, 18 de noviembre). Los ingresos de ventas digitales en Colombia crecieron 130% durante los meses de pandemia. La República. https://www.larepublica.co/empresas/los-ingresos-de-ventas-digitales-en-colombia-crecieron-130-durante-los-meses-de-pandemia-3089977es
dc.description.googlescholarhttps://scholar.google.com/citations?user=XL1poXcAAAAJ&hl=es coes
Appears in Collections:Generación de contenidos impresos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021_LC_BriefDifferent_types_DRobayo_VF.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open
2021_LC_Licencia_Differente types_DRobayo.pdf190.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.