Please use this identifier to cite or link to this item:
Exportar a:
http://hdl.handle.net/20.500.12494/32909

Title: | Learning styles and the use of ICT in university students within a competency-based training model |
Author: | Barbosa Granados, Sergio Humberto Amariles Jaramillo, Marlly Leana |
Email autor: | sergio.barbosag@campusucc.edu.co marlly.amarilesj@campusucc.edu.co |
metadata.dc.description.cvlac: | http://scienti.colciencias.gov.co:8081/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001540415 https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000724289 |
Issue Date: | 15-Jan-2019 |
Keywords: | Aprendizaje Enseñanza superior Comunicación Tecnología de la comunicación Tecnología de la información |
Resume: | El propósito del estudio fue determinar los estilos de aprendizaje (EA) y el uso de las Tecnologías de Información y Comunicación (TIC) en estudiantes universitarios con formación en modelo por competencias e identificar las diferencias relacionadas a la frecuencia de uso de las TIC entre géneros. Se utilizó un enfoque cuantitativo de tipo descriptivo y correlacional, con diseño no experimental y transversal, en una muestra no probabilística intencionada de 113 estudiantes de los programas de pregrado de Psicología, Contaduría Pública y Administración de Empresas, que se encuentran en el modelo por competencias de una universidad privada colombiana. Los resultados indican que no existen diferencias significativas entre los estilos de aprendizaje y la frecuencia de uso de las TIC en estudiantes con formación por competencias. Adicionalmente, los resultados indican diferencias entre géneros siendo los estudiantes quienes más utilizan las TIC. |
Abstract: | The purpose of the study was to determine the learning styles (LS) and the use of Information and Communication Technologies (ICT) in university students within a competency-based training model, as well as to identify possible differences related to the frequency of use of ICT in terms of gender. A descriptive and correlational quantitative approach was applied with a non-experimental and transversal design. The study used an intentional non-probabilistic sample of 113 students in undergraduate psychology, public accounting and business administration programs that use a competency-based model at a private Colombian university. The outcome showed no significant differences among LS or in the frequency of ICT use in students with competency-based training. Additionally, the outcome showed a gender gap in |
Program: | Psicología |
Headquarters: | Pereira |
Type: | Artículos Científicos |
Citation: | Barbosa Granados, S. y Amariles Jaramillo, M. (2019). Learning Styles and the Use of ICT in University Students within a Competency-Based Training Model. Journal of New Approaches in Educational Research, 8(1), 1-6. doi:http://dx.doi.org/10.7821/naer.2019.1.296 |
Resource reference: | https://naerjournal.ua.es/article/view/v8n1-1 |
Appears in Collections: | Psicología |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2019_learning_styles.pdf | Artículo Científico | 480.91 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
2019_learning_styles-LicenciaUso.pdf | Licencia de uso de obra | 219.28 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.