Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12494/32909
Exportar a:
Title: Learning styles and the use of ICT in university students within a competency-based training model
Author: Barbosa Granados, Sergio Humberto
Amariles Jaramillo, Marlly Leana
Email autor: sergio.barbosag@campusucc.edu.co
marlly.amarilesj@campusucc.edu.co
metadata.dc.description.cvlac: http://scienti.colciencias.gov.co:8081/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0001540415
https://scienti.minciencias.gov.co/cvlac/visualizador/generarCurriculoCv.do?cod_rh=0000724289
Issue Date: 15-Jan-2019
Keywords: Aprendizaje
Enseñanza superior
Comunicación
Tecnología de la comunicación
Tecnología de la información
Resume: El propósito del estudio fue determinar los estilos de aprendizaje (EA) y el uso de las Tecnologías de Información y Comunicación (TIC) en estudiantes universitarios con formación en modelo por competencias e identificar las diferencias relacionadas a la frecuencia de uso de las TIC entre géneros. Se utilizó un enfoque cuantitativo de tipo descriptivo y correlacional, con diseño no experimental y transversal, en una muestra no probabilística intencionada de 113 estudiantes de los programas de pregrado de Psicología, Contaduría Pública y Administración de Empresas, que se encuentran en el modelo por competencias de una universidad privada colombiana. Los resultados indican que no existen diferencias significativas entre los estilos de aprendizaje y la frecuencia de uso de las TIC en estudiantes con formación por competencias. Adicionalmente, los resultados indican diferencias entre géneros siendo los estudiantes quienes más utilizan las TIC.
Abstract: The purpose of the study was to determine the learning styles (LS) and the use of Information and Communication Technologies (ICT) in university students within a competency-based training model, as well as to identify possible differences related to the frequency of use of ICT in terms of gender. A descriptive and correlational quantitative approach was applied with a non-experimental and transversal design. The study used an intentional non-probabilistic sample of 113 students in undergraduate psychology, public accounting and business administration programs that use a competency-based model at a private Colombian university. The outcome showed no significant differences among LS or in the frequency of ICT use in students with competency-based training. Additionally, the outcome showed a gender gap in
Program: Psicología
Headquarters: Pereira
Type: Artículos Científicos
Citation: Barbosa Granados, S. y Amariles Jaramillo, M. (2019). Learning Styles and the Use of ICT in University Students within a Competency-Based Training Model. Journal of New Approaches in Educational Research, 8(1), 1-6. doi:http://dx.doi.org/10.7821/naer.2019.1.296
Resource reference: https://naerjournal.ua.es/article/view/v8n1-1
Appears in Collections:Psicología

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019_learning_styles.pdfArtículo Científico480.91 kBAdobe PDFView/Open Request a copy
2019_learning_styles-LicenciaUso.pdfLicencia de uso de obra219.28 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.