Experiencias significativas
URI permanente para esta colección
Navegar
Envíos recientes
Publicación Acceso abierto The mirror class as a multi-campus teaching and learning experience(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Sociales, Licenciatura en Lengua Castellana e Inglés, Cali, 2020-01-21) Buitrago García, Hilda ClarenaMirrors and Minds" was a multi-campus teaching initiative that led to the planning and implementation of a mirror class between two of the 18 UCC campuses in the country. According to ITM (2018), “ a mirror class is an academic resource that uses a digital platform shared between professors and students from two or more universities, to participate in the synchronous and asynchronous development of a complete course or a session of a course”. This teaching and learning experience was envisioned as an activity to be divided into two different sessions. This activity had to reflect the main characteristics of a blended learning model that combines virtual and face-to-face instruction and that, as Bartolome (2004) explains, helps students develop skills such as finding relevant information online, developing assessment criteria to curate content, using information to create new content and apply it in real situations, as well as in making individual and group decisions. Besides that, the lesson plan had to ensure that students would have an active role during the whole mirror class. In other words, the teachers would not use technology to just transfer knowledge to their students as done in more traditional teaching approaches. Since both campuses have American teaching assistants, it was decided that they would also participate in the activities planned by the teachers. Additionally, students would carry out and present, simultaneously, a collaborative teamwork project with their peers from the other campus. In order to ensure the acquisition and application of digital skills, the students had to use an online tool they had never used before in order to make and present their final project.Publicación Acceso abierto Desarrollo de competencias lingüísticas a través de la implementación de tutorías dirigidas en tiempo real, para favorecer el aprendizaje del español como lengua extranjera mediante experiencias significativas y nuevas tecnologías.(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Sociales, Licenciatura en Lengua Castellana e Inglés, Bucaramanga, 2019) Bustos Cáceres, ErikaPublicación Acceso abierto Comunidades virtuales de aprendizaje en Constitucionalismo Crítico Latinoamericano entre estudiantes de Derecho de México, Brasil y Colombia(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Sociales, Derecho, Pasto, 2019) Molina Rodríguez, Diana IsabelPublicación Acceso abierto La infografía: una herramienta que fortalece la evaluación y formación por competencias(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Contaduría Pública, Villavicencio, 2019) Obando Bastidas, Jorge Alejandro; Franco Montenegro, AldemarPublicación Acceso abierto Simulación en el paciente con trauma(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Sociales, Derecho, Medellín y Envigado, 2019) Marin Tamayo, Jairo AlejandroPublicación Acceso abierto Psicología social aplicada al cuidado y protección del medio ambiente en la comunidad indígena de puerto mosquito(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Sociales, Psicología, Santa Marta, 2019) Rodríguez Vega, Oscar EduardoPublicación Acceso abierto Prevención de la enfermedad cardiovascular desde el contexto de los hábitos alimenticios en nuestra sociedad(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias de la Salud, Enfermería, Bucaramanga, 2019) Corzo Gómez, Edgar Giovanni; Saavedra Martínez, MónicaPublicación Acceso abierto Ciencia y música: Una evaluación fuera del modelo tradicional(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias de la Salud, Enfermería, Santa Marta, 2019) González Julio, Luz KarinnePublicación Acceso abierto Inmersión vivencial en la Guajira(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias de la Salud, Psicología, Bucaramanga, 2019) Rincón Estévez, Eddy DurfayPublicación Acceso abierto “Te Cuento, tú Cuento”. Solidaridad y responsabilidad del aula a la comunidad.(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Sociales, Derecho, Cali, 2019) Ramírez Rodríguez, Yohanna Amparo; Pérez, Elsa MaríaPublicación Acceso abierto Tertulias tributarias(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Contaduría Pública, Pereira, 2019) Velandia Tamayo, MilenaPublicación Acceso abierto Experiencia en la investigación de trabajo en campo: municipio de Villeta - Cundinamarca Colombia, curso etnomarketing programa mercadeo.(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Mercadeo, Bogotá, 2019) Gómez Pérez, NemiasPublicación Acceso abierto Agregados económicos para fomentar la investigación en el aula(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Administración de Empresas, Cali, 2019) Escobar Quiñonez, Edward EnriquePublicación Acceso abierto Realidad virtual ( RV) como herramienta disruptiva en el aula de clase.(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ingenierías, Ingeniería Industrial, Pasto, 2019) Obando Paredes, Edgar Darío; Alpala, Luis OmarPublicación Acceso abierto Implementación de la robótica educativa en la Universidad Cooperativa de Colombia sede Neiva con los estudiantes de la facultad de ingeniería de sistemas junto a la participación en un mundial de robótica representando a Colombia.(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ingenierías, Ingeniería de Sistemas, Neiva, 2019) Madero Cubillos, Jonh RicardoPublicación Acceso abierto Desenrédate: una estrategia para la prevención del suicidio(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Sociales, Psicología, Montería, 2019) Salgado Ruiz, Diana EsterPublicación Acceso abierto Diseño de una estrategia pedagógica en aula extendida para identificar factores de riesgo asociados a trastornos de la conducta alimentaria en la infancia y fomentar el uso del idioma extranjero inglés en el entendimiento de la circulación fetoplacentaria(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias de la Salud, Medicina, Villavicencio, 2019) Rodriguez Galeano, Andres FelipePublicación Acceso abierto Evaluación integral del aprendizaje a partir de la simulación del ciclo contable de un grupo empresarial para la elaboración y consolidación de estados financieros.(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Administración de Empresas, Cali, 2019) Bustamante Farfán, Nathalia AndreaPublicación Acceso abierto Enseñanza aprendizaje sin fronteras: Una experiencia de trabajo colaborativo internacional.(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Sociales, Psicología, Montería, 2019) Blanquicett Romero, Julio CesarPublicación Acceso abierto Revoluciona tu campus virtual para una experiencia motivacional(Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Económicas, Administrativas y Contables, Comercio Internacional,Bogotá, 2019) Domínguez Sandoval, Stella Isabel