Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12494/16758
Exportar a:
Title: Evolución del Maketing Digital 1.0 al Maketing Digital 4.0
Author: Loaiza Quintero, Briggette Fernanda
Email autor: briggette.loaizaq@campusucc.edu.co
Issue Date: 29-Jan-2020
Advisor / Validator: Rueda Galvis, Mónica Andrea
Keywords: Bimbo
México
PetStar
Marketing digital
Marketing verde
Resume: Desde el inicio del marketing digital, surgieron una gran cantidad de modificaciones que tuvieron un impacto en los beneficios de las empresas, dependiendo de la plataforma, el producto, y la forma de implementación de marketing que se realice. Así como también, hubo alteraciones en el marketing mix, en las plataformas y estilos de publicación y, en el comportamiento de las personas, al pasar a reconocer a las marcas como mejores o de más valor, al encontrar la suficiente información requerida de manera digital .
Abstract: Since the beginning of digital marketing, a large number of modifications emerged that had an impact on the profits of the companies, problems of the platform, the product and the form of marketing implementation that was carried out. As well as, there were alterations in the marketing mix, in the platforms and styles of publication and, in the behavior of the people, when passing to recognize the brands as better or of more value, when finding the sufficient required information in digital way . In the development of the systematic review of literature, the most relevant changes from its beginnings to the most recent studies and advances are shown over the years. Which allows to identify, how, and how were the advances in both the social and business culture. As a result, and giving some examples such as Bimbo Mexico and PetStar that shows ideas of marketing 4.0 and green marketing, determined the effects of the digital era on the growth of companies, sectors and people.
Table Of Contents: Resumen. -- Abstract. --Introducción. -- Fundamentacion Teorica . -- Concepto De Marketing . -- Plan De Marketing. --Concepto De Marketing Digital. --Mobile Marketing . --Marketing 4.0. --Marketing Digital En El Mundo . --Bimbo Como Caso De Éxito En Mexico . --Pet Star Como Cado De Éxito En Mexico . --Conclusiones. -- Bibliografía
Program: Administración de Empresas
Headquarters: Bogotá
Type: Trabajos de grado - Pregrado
Citation: Loaiza Quintero, B. F. (2019). Evolución del maketing digital 1.0 al maketing digital 4.0 (Trabajo de grado). Recuperado de http://hdl.handle.net/20.500.12494/16758
Appears in Collections:Administración de Empresas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2020_Loaiza_marketing_digital.pdfTrabajo de grado212.58 kBAdobe PDFView/Open
2020-Loaiza_marketing_digital-licenciauso.pdfLicencia de uso de obra567.54 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.