Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12494/11444
Exportar a:
Title: Desarrollo del proceso escritor en niños mediante eBook – online & off line
Author: Castro Contreras, Sandra Patricia
Email autor: sandrap.castroc@campusucc.edu.co
Issue Date: 21-May-2019
Advisor / Validator: Sepúlveda Rojas, Esperanza
Keywords: Conectividad
EBook
Desarrollo proceso escritor en niños
Herramientas eBook online & off line
Resume: Este trabajo tiene como objetivo presentar los resultados de la investigación “Desarrollo del proceso escritor en niños mediante eBook online & offline”. Está dentro de la categoría documental como soporte a una viable aplicación en un colegio distrital con niños de segundo grado de básica primaria. A nivel metodológico se emplea la utilización de Bases de Datos, Repositorio de Revistas Digitales académicas, empleando motores de búsqueda Se parte de la organización y clasificación de los documentos hallados, su revisión y análisis se realizó mediante Resúmenes Analíticos Estructurados (RAE) clasificando los resultado en cuatro categorías: Desarrollo del proceso escritor con niños, los eBook como herramienta educativa TIC, conectividad y Herramientas para la elaboración de libros digitales. Luego se presentan los resultados organizados en seis hechos que se provienen del análisis de loa comprensión del desarrollo orientado hacia el proceso escritor, el proceso escritor con niños, clarificando los términos escritor y escritura, seguido la mediación del TIC, los eBook y la conectividad, un breve listado de herramientas para la elaboración de libros digitales. Finalmente se exponen las conclusiones desde la escritura, los eBook y las herramientas para la exploración.
Abstract: The aim of this work is to present the results of the research "Development of the writing process in children through eBook online & offline". It is framed within the documentary category as a support for a viable application in a district school with children in the second grade of primary school. At the methodological level, the use of databases, repositories of academic digital magazines and search engines is used. The organization and classification of the documents found are taken as a starting point, their revision and analysis was carried out by means of Structured Analytical Summaries (RAE) classifying the results into four categories: Development of the writing process with children, the eBook as an ICT educational tool, connectivity and Tools for the elaboration of digital books. Then the results are presented organized in six facts that come from the analysis of the understanding of the development oriented towards the writing process, the writing process with children, clarifying the terms writer and writing, followed by the mediation of the tics, eBook and connectivity and a brief list of tools for the development of digital books. Finally, the conclusions from writing, eBooks and the tools for their exploration are presented.
Program: Maestría en Informática Aplicada a la Educación
Headquarters: Bogotá
Type: Trabajos de grado - Posgrados
Citation: Castro Contreras, S. P. (2019). Desarrollo del proceso escritor en niños mediante eBook – online & off line (Tesis de posgrado). Recuperado de: http://repository.ucc.edu.co/handle/ucc/11444
Appears in Collections:Informática Aplicada a la Educación

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2019_Proceso_Ninos_ebook.pdfTrabajo de grado posgrado1.57 MBAdobe PDFView/Open
2019_Proceso_Ninos_Ebook.-Anexo1dfAnexo 11.8 MBAdobe PDFView/Open
2019_Proceso_Ninos_Ebook_LicenciaUso.pdfLicencia de Uso1.06 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.