Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12494/10718
Exportar a:
Title: Creación de valor a través del marketing digital en el sector hotelero de Bogotá
Author: Bernal Salcedo, José Edgar
Lara Moreno, Ingrid Estefanía
Mora Morales, Paola Andrea
Email autor: jose.bernalsa@campusucc.edu.co
ingrid.laram@campusucc.edu.co
paola.moram@campusucc.edu.co
Issue Date: Oct-2018
Advisor / Validator: Castro Becerra, Sandra Cristina
Keywords: Cadena de valor
Marketing digital
Sector hotelero
Resume: Este artículo resume los principales aportes desarrollados por expertos en diversas ramas del conocimiento, recogiendo sus conceptos sobre valor, agregado de valor, diferenciador, ventaja competitiva, valor agregado, valor percibido, etcétera; así como la conceptualización desde el marketing de términos como: marketing digital, ROI, prosumer, redes sociales, entre otros; a continuación se desarrolla una caracterización del sector hotelero de Bogotá y los visitantes de la misma, permitiendo identificar de forma concreta el segmento de mercado al cual se deben dirigir el desarrollo de estrategias, y finalmente se muestra la posición de los autores respecto al desarrollo de estrategias de creación de valor, usando como herramienta el marketing digital, con el fin de orientar al sector hotelero de la ciudad.
Abstract: This article summarizes the main contributions developed by experts in different branches of knowledge, collecting their concepts on value, value addition, differentiator, competitive advantage, value added, perceived value, etc.; as well as the conceptualization from the marketing of terms such as: digital marketing, ROI, prosumer, social networks, among others; next, it develops a characterization of the Bogota´s hotel sector and the visitors of it, allowing to identify in a concrete way the market segment to which the development of strategies should be directed, and finally it shows the position of the authors regarding the development of strategies of creation of value, using digital marketing as a tool, in order to guide the hotel sector of the city in said process.
Program: Mercadeo
Headquarters: Bogotá
Type: Trabajos de grado - Pregrado
Citation: Bernal Salcedo, J. E., Lara Moreno, I. E. y Mora Morales, P. A. (2018). Creación de valor a través del marketing digital en el sector hotelero de Bogotá. (Tesis de Pregrado). Recuperado de: http://repository.ucc.edu.co/handle/ucc/10718
Appears in Collections:Mercadeo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_Marketing_Digital_SectorHotelero.pdfTrabajo de grado pregrado256.13 kBAdobe PDFView/Open
2018_Marketing_Digital_SectorHotelero_FormatoLicenciadeUso.pdfFormato Licencia de Uso158.48 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.