Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ucc.edu.co/handle/ucc/5967
Exportar a:
Title: El turismo como eje de comercio exterior de servicio en Santa Marta durante el 2014 - 2017
Author: Granados Zamora, Cilson Emilio
Mejía Olarte, Dasnubys Rosa
Oñate Oliveros., Lisney Eliana
Email autor: cilson.granados@campusucc.edu.co
dasnubys.mejia@campusucc.edu.co
lisney.onate@campusucc.edu.co
Issue Date: 2018
Advisor / Validator: Barros Navarro, Alberto
Keywords: Biodiversidad
Comercio Exterior
Santa Marta
Sostenible
Turismo
Resume: El presente trabajo expone algunos conceptos del turismo, la importancia y el comportamiento del turismo en la ciudad de Santa Marta como eje de comercio exterior de servicios y cómo influye en el sector socioeconómico. De igual forma se pretende dar a conocer los distintos atractivos de la ciudad de Santa Marta y sus alrededores que la posibilitan para ser reconocida como la ciudad más turística del Caribe colombiano y determinar las condiciones de su potencialidad, a partir de un análisis integral de las distintas dimensiones de la sostenibilidad de la actividad turística. Con la información obtenida se pretende aportar elementos de referencia que contribuyan al mejoramiento de los procesos de planeación y gestión del desarrollo turístico local, y que sirvan de sustento en el proceso de toma de decisiones para los planificadores del sector turístico a nivel nacional y distrital y en especial para la comunidad Samaria
Abstract: This work exposes some concepts of tourism, the importance and behavior of tourism in the city of Santa Marta as an axis of foreign trade in services and how it influences the socioeconomic sector. The aim is also to make known the different attractions of the city of Santa Marta and its surroundings that make it possible to be recognized as the most touristic city of the Colombian Caribbean and determine the conditions of its potential, based on an integral analysis of the different dimensions of the sustainability of tourism activity. The information obtained is intended to provide reference elements that contribute to the improvement of the planning and management processes of local tourism development, and that serve as a support in the decision-making process for the tourism sector planners at the national and district levels and especially for the Samaria community.
Program: Comercio Internacional
Headquarters: Santa Marta
Publisher: Universidad Cooperativa de Colombia, Facultad de Ciencias Administrativas, Contables y Comercio Internacional, Comercio Internacional, Santa Marta
Type: Trabajos de grado - Pregrado
Citation: Granados, C., Mejía, D., & Oñate, L. (2018). El turismo como eje de comercio exterior de servicio en Santa Marta durante el 2014 - 2017 (Trabajo de grado). Santa Marta: Universidad Cooperativa de Colombia
Appears in Collections:Comercio Internacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2018_turismo_comercio_exterior.pdf463.98 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
2018_turismo_comercio_exterior.pdf383.47 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.