Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.ucc.edu.co/handle/ucc/3232
Title: La radio educativa: generadora de procesos de escritura
Educational Radio: Generator of Writing Processes
Author: Castellanos Jaimes, Lenis Saida
Mayorga Suárez, Laura Isabel
Keywords: imaginación; procesos de escritura; radio educativa
imagination; writing processes; educational radio
Description: Este artículo corresponde a la investigación en curso “Uso didáctico de un programa radial infantil para el fortalecimiento de los procesos de escritura en los niños de primer grado”, que se realiza desde el 2011 como trabajo de grado de la Maestría en Educación de la Universidad del Tolima. Esta pretende analizar el papel de la radio educativa como generadora de competencias comunicativas, específicamente las de escritura. Para ello se abordan aspectos que atañen a la capacidad de escucha, imaginación, creatividad y producción de un texto. Se presenta tanto un breve análisis de antecedentes en las categorías de radio educativa y procesos de escritura, como la ruta metodológica, los resultados y las conclusiones parciales de la investigación.
This paper corresponds to the ongoing research “Didactic Use of a Children’s Radio Program for the Strengthening of the Writing Processes in First Grade Children”, held since 2011 as degree work of the Masters in Education at the Universidad del Tolima. It pretends to analyze the role educational radio as a generator of communication skills, specifically writing. This will address issues regarding listening skills, imagination, creativity and production of a text. It presents both a brief analysis of backgrounds in the categories of educational radio and writing processes, such as the methodological bias, the results and the partial conclusions of the research.
Publisher: Universidad Cooperativa de Colombia
Appears in Collections:Revista Rastros Rostros

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.